Juli 2012

När juli kom hade vi hunnit fira midsommar i Skogslyckan tillsammans med ett par vänner och nu var det dags att börja ”greja”.

Jag bestämde direkt efter köpet att jag skulle bara fixa grejor när jag hade ork och lust så att det skulle fortsätta vara roligt att göra i ordning.
Vi började med att måla ”bort” den hemska tegelväggstapeten. Jag kände att underlaget nog skulle ramla loss helt om jag rev ner den, och jag ville inte börja med att putsa om hela murstocken, så färg fick det bli…
Det blev väldigt vitt då både tak, lister och övrig tapet var rätt nedsotade och eg skulle behöva målartvätt och ny tapet, men lite i taget var det…

Före

Före

010

Efter (1)

014

Efter (2)

Täljstenskaminen fungerar utmärkt, men värmer väl inte riktigt så bra som jag skulle önska, har jag tur hittar jag en fin gjutjärnskamin till bra pris någon gång.
Med den vackra bonaden som satt i sovrummet på plats blev det inte riktigt så ”skrik-vitt” och den röda stolen får stå så länge som liten färgklick.

Sen blev det dags att måla bort det bruna på teglet vid vedspisen i köket och den öppna spisen i sovrummet.

06

Före

Det blir sådan otrolig skillnad med lite färg, vänta bara till resten blir gjort 😉

Efter

Efter

Efter (sovrummet)

Efter (sovrummet)

Tyvärr blev det ingen förebild från sovrummet… där satt en hemsk 90-talstapet med frukter på. ni ser ju lite av den till höger på bilden, det blev bra med lite färg där med.

De härliga köksstolarna blev också fina med lite vit färg (den röda ska få fortsätta vara röd, men lär väl bättras på med tiden).

013

I bakre hallen stod det här söta lilla skåpet och det gröna bordet hittade jag via en annonsgrupp på Facebook för en 50-lapp.
Båda har fått vit färg (ja, jag gillar vitt ;-)).

017

Älskade dottern har hjälpt till att slipa och hundarna trivdes rätt bra med att inte göra något.

018

3 thoughts on “Juli 2012

Kommentera

