Sigge, Mio och Lovisa

Jag hjälper ofta till med hundsök.
Inte så att jag hela tiden är ute i skog och mark och letar, men ”administrativt” kan man säga.

Sedan mina egna två hundar var på rymmen (8 timmar ”bara”) har jag engagerat mig mycket, innan delade jag de efterlysningar som dök upp i mitt flöde på Facebook och i en del grupper jag var med i, men efter det har det blivit mer.

Jag har lärt mig av folk som kunde innan, jag har läst på om hundars beteende och i varje sök lär jag mig mer och mer om hur man kan göra.

Just nu är det Mio, Lovisa och Sigge som får min tid. Mio är en liten havanaiskille som varit ute i över 8 månader! Vi har honom på kort, min vän Elizabeth är i Nyköping och hjälper till att leta och spåra honom. Henne lärde jag känna i söket efter lilla Stella för över ett år sedan och vi har hängt ihop sedan dess.
Mios ägare och jag har tät kontakt och så nu även Sigges ägare Brittis.

Så här såg Sigge ut när han försvann:

ett par dagar innan han försvann

Brittis har varit med i reportage i Norran och nu finns även ett reportage på SVT Västerbottensnytt.

Så här tror vi Sigge ser ut nu (när han varit ute ett tag och pälsen har växt).
Sigge är svart till skillnad från den här hunden (bilden har jag lånat >>här för att man ska få se hur Sigges päls vuxit)

1441240_10152032755087867_653109034_n

Kommentera

